Eszedbe jutott már, hogy milyen benyomást keltesz a leendő vásárlóidban azzal, hogy nincs kidolgozott arculatod, vagy ha van, akkor béna a megjelenésed?

Az emberek már azelőtt megítélik a terméked vagy szolgáltatásod, még mielőtt kipróbálták volna. Megnézik, hogy milyen a weboldalad, a logód és a többi arculati elemeid. Milyen vizuális elemeket használsz a közösségi oldalakon, mennyire vagy igényes. A potenciális fogyasztó ezekre nem szakmai szemmel tekint, ilyenkor inkább egy benyomás alakul ki rólad.

Szép képeket használsz, igényes tipográfiád van, jól használható a weboldalad és jó ránézni, illetve van egy kifejező logód, ami megragad az emberek fejében. A szemünk a legelső szűrő, függetlenül attól, hogy hol találkozunk a termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Ezért fontos, hogy minden platformon, mindenhol ahol megjelenhetsz, legyél beazonosítható, és ne maradj arctalan a nagy tömegben!

Az arculatod megjelenik a névjegykártyán, szórólapon, levélpapíron, reklám anyagokon, weboldalon, közösségi oldalakon, hírlevélben, hirdetésekben.

Egy hatásos, egységes arculattal sokat tehetsz a vásárlói bizalom kialakításáért!

Neked egy olyan állandó arculatra van szükséged, ami képviseli a vállalkozásod értékeit, ami egyensúlyban van azzal a minőséggel, amit képviselsz. Ennek hiányában hiába próbálod kommunikálni a profizmusodat, vagy azt, hogy barátságos vagy, ha nem érzik a designodban, a megjelenésedben, akkor nem alakul ki a bizalom.

Számtalanszor fordult már elő velem vásárlói oldalon, hogy szükségem volt az adott termékre, de a nagyon gagyi logó és arculat annyira bizonytalanná tett a vásárlási döntésben, hogy inkább máshonnan rendeltem meg a terméket. A termékek nagy részénél döntő fontosságú a csomagolásuk és nincs ez másként az online térben sem. Egy jó arculat segít neked abban, hogy az első benyomás megegyezzen azzal, amit a vállalkozásod képvisel.

Elképzelhető, hogy jól menő vállalkozásod van anélkül, hogy lenne egy jó logód és arculatod. De képzeld el, hogy mennyivel sikeresebb lehetnél ezek birtokában!

A márkaépítés alapja a logó. Ha van egy jó logód, arra fel lehet építeni az egész cégarculatodat. A biztos alapok miatt fontos, hogy olyan logód legyen, ami megfelel egy jó logó ismérveinek.

Az a logó, amelyik tetszik, az nem biztos, hogy jó is. Amelyik logó jó, az nem biztos, hogy tetszik is.

Egy logónak egyszerűnek kell lennie. Könnyen beazonosíthatónak, könnyen felidézhetőnek kell lennie. Gondolj a nagyobb márkák logóira: Ikea, McDonald’s, Apple, Adidas.

Egy logó továbbá minden felületen megállja a helyét: nyomtatásban akár fekete-fehér színben, negatív verzióban (sötét hátteren világos logó), kis méretben és nagy méretben is.

Egy logó jól át tudja adni a márka üzenetét. A logónak nem feltétlen az a dolga, hogy bemutassa, mivel foglalkozik a cég. Gondolj a Jaguar logójára, amiben nyoma sincs autónak. Vagy ott van az Apple, amiről tudjuk, hogy nem almát árul.

Hogyan készül el az arculatod?

  • Emailben küldd el nekem a logóval, arculattal kapcsolatos elképzeléseidet, céljaidat! Mutasd be a vállalkozásod, a célközönséged, és hogy kiknek értékesítesz!
  • Ez alapján elkészítem az árajánlatot.
  • Ha elfogadod az ajánlatomat, akkor szerződést kötünk. Ebben meghatározzuk a határidőket, a felhasználási jogokat, a fizetési feltételeket (beleértve az előleget is, ami 30% a teljes árból).
  • Elkezdem kutatni és feltérképezni a célpiacodat és a konkurenseid. Megnézem, hogy a piacodon belül mi az, ami működik és mi az, ami nem. Ezután egy iránymutatóként szolgáló hangulattáblát készítek (moodboard), ahol a hangulatos képek mellett a színeket, formákat, esetleg betűtípusokat is bemutatom.
  • Ha tetszik, amit látsz, akkor elkészítem az egyedi logótervet és/vagy az egész arculatot. Rengeteg vázlatot készítek papíron, és csak a kiválogatott verziókból készítem el a számítógépes verziókat 2-3 héten belül. Általában 3 különböző verziót készítek, amiből választhatsz. Ebből kiderül, hogy mennyire sikerült egymásra hangolódnunk és érdemes-e folytatnunk az együttműködést.
  • Amennyiben szeretnéd, akkor maximum 3 változtatási körben még módosítom a logót.
  • A végösszegből fennmaradó 70%-os rész átutalása után továbbítom neked az elkészült logót 3 különböző méretben, az összes elrendezéssel és színverzióval jpg, png, svg és pdf formátumban.

Alapvetően a teljes arculattervezés híve vagyok, amiben szerepel a logó, névjegykártya, szórólap, katalógus, boríték, levélpapír, és a közösségi média felületeken való megjelenés megtervezése. Amikor nagyarculatról beszélünk, abba a weboldal is beletartozik általában.

Ha kezdő vállalkozó vagy, esetleg teljes arculatváltáson gondolkozol, akkor egyrészt költséghatékony mindent egy emberrel elkészíttetned, másrészt, aki megtervezi a logódat, ugyanazzal a lendülettel, szemlélettel az egész arculatodat is meg tudja tervezni. Egyszerűen így a leghatékonyabb.

Ha csak logót szeretnél, természetesen arra is van lehetőség. Hiszen nagyon gyakori, hogy csak egy-egy részfeladat kerül kiszervezésre, és egy jó tervezőnek képesnek kell lennie ráérezni az adott munkára, bármelyik fázisban is kapcsolódik be.